Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
Nr projektu: RPPD.09.01.00-20-0418/19
Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020
Oś priorytetowa IX Rozwój Lokalny Działania 9.1 Rewitalizacja społeczna i kształtowanie kapitału społecznego
Ważna informacja dla Uczestników projektu „Moja firma – sukces mojej gminy” z dnia 15.06.2021 r.
Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Łomży, Beneficjent Projektu „Moja firma – sukces mojej gminy” przypomina, iż zgodnie z zapisami Umowy o udzielnie dotacji oraz wsparcia pomostowego z dnia 07.12.2020 r., maksymalna kwota wsparcia podstawowego przedłużonego wynosi 4 200,00 zł.
Powyższe wsparcie przeznaczone jest wyłącznie na pokrycie opłat ZUS. Wypłacane będzie w kwocie 700,00 zł przez sześć miesięcy.
Warunkiem wypłaty kolejnych transzy wsparcia jest dostarczenie do Biura Projektu dowodu opłaty składki ZUS w danym miesiącu oraz rozliczenia, analogicznie jak w przypadku wsparcia pomostowego podstawowego.
Uczestnik Projektu zobowiązany jest do złożenia końcowego rozliczenia z wydatkowania wsparcia pomostowego przedłużonego po otrzymaniu ostatniej wpłaty. Warunkiem zatwierdzenia powyższego rozliczenia jest zwrot niewykorzystanych środków na konto Beneficjenta w terminie 7 dni od daty złożenia sprawozdania w Biurze Projektu.
Ważna informacja do Uczestników Projektu „Moja firma – sukces mojej gminy” z dnia 03.03.2021 r.
Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Łomży, beneficjent projektu „Moja firma – sukces mojej gminy” informuje, iż obowiązkowa kontrola Przedsiębiorcy w zakresie prawidłowości wydatkowania środków dotacji inwestycyjnej, o której mowa w §8 Umowy o udzielenie dotacji inwestycyjnej oraz wsparcia pomostowego, odbędzie się wyłącznie w trybie zdalnym w oparciu o dokumentację przekazaną przez Przedsiębiorcę z pominięciem wizyt w siedzibie Beneficjenta pomocy.
Powyższe działanie ma na celu ograniczenie negatywnych skutków pandemii koronawirusa (SARS-CoV-2),
Przedmiotem kontroli jest sprawdzenie faktu prowadzenia działalności gospodarczej przez Uczestnika projektu oraz wykorzystywanie przez niego zakupionych towarów lub usług zgodnie z charakterem prowadzonej działalności, w tym z zatwierdzonym biznesplanem.
Dokumenty objęte kontrolą:
- Dokumenty rejestracyjne Beneficjenta pomocy: Wpis do ewidencji działalności gospodarczej, REGON, Zgłoszenie w ZUS.
- Książka przychodów i rozchodów.
- Ewidencja środków trwałych.
- Rejestr sprzedaży i zakupu VAT – jeżeli dotyczy.
- Umowy na świadczenie usług szkoleniowych, otrzymanie wsparcia pomostowego oraz jednorazowej dotacji inwestycyjnej (wraz z aneksami oraz załącznikami).
- Biznesplan.
- Umowa najmu/dzierżawy lokalu, akt własności – jeśli dotyczy.
- Dowody zapłaty za składki na ubezpieczenie społeczne.
- Dokumenty potwierdzające realizację zakupów inwestycyjnych w ramach wsparcia inwestycyjnego (faktura VAT lub Umowa kupna-sprzedaży, dowody zapłaty, protokół odbiorczy, inne dokumenty dotyczące zakupu sprzętu używanego).
Ponadto, Przedsiębiorca zobowiązany jest do sporządzenia oraz opisu dokumentacji fotograficznej z zakupionych towarów lub usług w ramach jednorazowej dotacji inwestycyjnej.
Powyższe dokumenty powinny być przekazane w formie elektronicznej na adres mailowy: lukasz.baginski@podlaskie.org.pl
Kontrolujący w trakcie przeprowadzania kontroli mają prawo do:
- Żądania sporządzenia niezbędnych do kontroli kopii, odpisów lub wyciągów z dokumentów oraz zestawień lub obliczeń
- Żądania złożenia pisemnych wyjaśnień/oświadczeń w sprawach dotyczących zakresu kontroli.
Nieudostępnienie wszystkich wymaganych dokumentów, nieudzielenie wszystkich żądanych wyjaśnień w trakcie kontroli Przedsiębiorcy, może zostać uznane za odmowę poddania się kontroli.
Termin rozpoczęcia czynności kontrolnych zostanie uzgodniony z Przedsiębiorcą telefonicznie. Informację o dniu rozpoczęcia kontroli zostanie przesłana na podany przez Przedsiębiorcę adres mailowy W razie wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny pod nr 86 216 33 26, tj. Biuro Projektu ul. M.C. Skłodowskiej 1, 18-400 Łomża
Ważna informacja dla Uczestników Projektu z dnia 15.02.2021 r. Przypomnienie zasad rozliczenia wsparcia finansowego – jednorazowa dotacja inwestycyjna
Przedsiębiorcy, którzy otrzymali jednorazową dotację inwestycyjną w ramach projektu, zobowiązani są do rozliczenia otrzymanych środków w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia, w którym nastąpiło zakończenie rzeczowo – finansowe realizacji inwestycji (termin wykazany w umowie o udzielenie dotacji inwestycyjnej oraz wsparcia pomostowego (par. 3, ust. 1)
Rozliczenie musi wpłynąć do Biura projektu w nieprzekraczalnym terminie 30 dni kalendarzowych, określonym w umowie o udzielenie dotacji inwestycyjnej oraz wsparcia pomostowego (par.3 ust.1).
Szczegółowe Zasady rozliczania dotacji inwestycyjnej opisane są w poniższym dokumencie:
Zasady rozliczenia dotacji inwestycyjnej
Niezbędne dokumenty do pobrania:
Sprawozdanie z dokonania zakupów towarów i usług
Rozliczenie dotacji inwestycyjnej
Oświadczenie o używaniu pojazdu zgodnie z celami projektu
Oświadczenie o pochodzeniu używanych środków trwałych
Protokół odbioru towaru/usługi
UWAGA!
Przypominamy, iż:
– rozliczenie można składać po dokonaniu całości wydatków (tj. po uiszczeniu całości płatności związanych z zakupem towarów i/lub usług) przewidzianych we Wniosku o udzielenie dotacji inwestycyjnej oraz wsparcia pomostowego/Harmonogramie rzeczowo – finansowym inwestycji (aktualnym i zatwierdzonym przez Beneficjenta),
– wszystkie wydatki ponoszone w ramach jednorazowej dotacji inwestycyjnej w ramach projektu należy rozliczać w kwotach brutto (łącznie z podatkiem VAT) – bez względu na fakt, czy Przedsiębiorca jest płatnikiem podatku VAT czy nim nie jest. W przypadku, gdy Beneficjent pomocy otrzyma zwrot zapłaconego podatku VAT, zobligowany jest do przeznaczenia całości kwoty na pokrycie wydatków związanych z prowadzoną działalnością.
UWAGA!
Należy pamiętać, iż wszelkie zmiany dotyczące Biznesplanu i/lub Harmonogramu rzeczowo – finansowego inwestycji, w szczególności w zakresie towarów i/lub usług przewidzianych do zakupienia, ich parametrów technicznych lub jakościowych oraz wartości jednostkowych wymagają zgody Beneficjenta.
Każdorazowo po sprawdzeniu złożonych dokumentów ustalana będzie kontrola w siedzibie działalności firmy. Termin dokonania kontroli uzgodniony będzie po telefonicznej rozmowie z Przedsiębiorcą.
Zakres kontroli:
– zgodność przedstawionych dokumentów do rozliczenia dotacji ze stanem faktycznym
– zbadanie czy inwestycja została zrealizowana zgodnie z wnioskiem (harmonogramem rzeczowo finansowym stanowiącym załącznik do umowy).
– weryfikacja prowadzenia działalności gospodarczej przez uczestnika projektu,
– sporządzenie dokumentacji fotograficznej realizowanej inwestycji
Z wizyty sporządzany będzie protokół, po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.
UWAGA! Okazaniu będzie polegał cały zakupiony towar i/lub usługi a jego brak (chyba, że nie dotyczy – zgodnie z indywidualnymi przypadkami) spowoduje opóźnienie w przeprowadzeniu kontroli i tym samym rozliczeniu otrzymanej dotacji.
Aktualizacja w sprawie rozliczenia dotacji inwestycyjnej w projekcie „Moja firma – sukces mojej gminy”
Wymagane dokumenty do rozliczenia dotacji inwestycyjnej:
oraz pozostałe pomocnicze dokumenty znajdujące się w wiadomości: Dokumenty pomocnicze do rozliczenia dotacji inwestycyjnej oraz wsparcia pomostowego (jeżeli dotyczy)
Informacja z dnia 03.12.2020 r. o aktualizacji wzoru Umowy o udzielenie dotacji inwestycyjnej oraz wsparcia pomostowego w projekcie „Moja firma – sukces mojej gminy”
Informacje dla Uczestników projektu w związku z podpisaniem Umów o udzielenie dotacji inwestycyjnej oraz wsparcia pomostowego w ramach projektu „Moja firma – sukces mojej gminy”
Szanowni Państwo, zgodnie z Regulaminem przyznawania bezzwrotnego wsparcia dla osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą, przed podpisaniem Umowy należy złożyć:
- Pełnomocnictwo Beneficjenta (o ile dotyczy).
- Wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej/ Krajowego Rejestru Sądowego (wybrać właściwe).
- Zaktualizowany harmonogram rzeczowo-finansowy inwestycji (o ile dotyczy).
- Oświadczenie o nieprowadzeniu działalności gospodarczej przez członka rodziny.
Oraz dodatkowo dokumenty, które należy dostarczyć przed podpisaniem Umowy:
- Formularz identyfikacji finansowej dot. rachunku bieżącego (tj. rachunku, związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą).
- Oświadczenie o stosunkach majątkowych.
- Oświadczenie współmałżonka.
- Oświadczenie o kwalifikowalności VAT.
- Oświadczenie o wyborze formy zabezpieczenia.
Wskazane powyżej dokumenty należy dostarczyć do Biura Projektu do dnia 04.12.2020 r.
Lista rankingowa wniosków o udzielenie dotacji inwestycyjnej oraz wsparcia pomostowego po ocenie merytorycznej w projekcie „Moja firma – sukces mojej gminy”
Sprostowanie do Harmonogramu działań w projekcie „Moja firma – sukces mojej gminy ” ze względu na oczywistą omyłkę pisarską
Lista wniosków o udzielenie dotacji inwestycyjnej oraz wsparcia pomostowego, które przeszły ocenę formalną i zostały zakwalifikowane do oceny merytorycznej w projekcie: „Moja firma – sukces mojej gminy”
Dokumenty pomocnicze do rozliczenia dotacji inwestycyjnej oraz wsparcia pomostowego
Harmonogram działań w projekcie „Moja firma – sukces mojej gminy”
!!! WAŻNA INFORMACJA DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU z dnia 29.10.2020 r.!!!
NABÓR WNIOSKÓW O PRZYZNANIE DOTACJI INWESTYCYJNEJ I WSPARCIA POMOSTOWEGO
- Nabór Wniosków o przyznanie dotacji inwestycyjnej i wsparcia pomostowego odbędzie się w terminie 02.11. 2020r. – 13.11.2020r.
- Dokumenty przyjmowane będą od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00- 14.00.
- Dokumenty należy dostarczyć osobiście i wrzucić do wystawionej wrzutni lub przesyłką poleconą do Biura Projektu w zaklejonej kopercie opisanej w następujący sposób: imię i nazwisko, adres do korespondencji;
adres Biura Projektu: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Łomży,
ul. M.C. Skłodowskiej 1, 18-400 Łomża; z dopiskiem:Dokumenty dotyczące przyznania dotacji inwestycyjnej i wsparcia pomostowego do Projektu „Moja firma – sukces mojej gminy” .
Na komplet dokumentów składają się:
- Wniosek o przyznanie dotacji inwestycyjnej i wsparcia pomostowego sporządzony zgodnie z obowiązującym wzorem wraz z załącznikami.
- wniosek składany jest w 2 egzemplarzach (oryginał i kopia potwierdzona przez Uczestnika za zgodność z oryginałem). Przez potwierdzenie za zgodność z oryginałem rozumie się zaopatrzenie każdej strony dokumentu klauzulą „za zgodność z oryginałem” wraz z czytelnym podpisem osoby uprawnionej / nieczytelnym podpisem uzupełnionym pieczęcią imienną lub też zaopatrzenie pierwszej strony klauzulą „za zgodność z oryginałem od str. … do str. …” wraz z czytelnym podpisem, a w przypadku pozostałych stron parafowanie i ponumerowanie),
- wypełniony elektronicznie (nie odręcznie) w języku polskim,
- oryginał wniosku jest podpisany przez Uczestnika.
Aktualizacja Regulaminu przyznawania bezzwrotnego wsparcia dla osób zamierzających rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej w Projekcie „Moja firma – sukces mojej gminy”
Regulamin Komisji Oceny Wniosków – przyznanie bezzwrotnego wsparcia dla osób zamierzających rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej
Regulamin przyznawania bezzwrotnego wsparcia dla osób zamierzających rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej w Projekcie „Moja firma – sukces mojej gminy”
Dokumenty wymagane do złożenia wraz z biznesplanem:
Dokumenty pomocnicze w dalszym etapie Projektu:
Oświadczenie uczestnika ProjektuPobierz
LISTA FORMULARZY REKRUTACYJNYCH ZAKWALIFIKOWANYCH DO DALSZEGO ETAPU PROJEKTU „MOJA FIRMA – SUKCES MOJEJ GMINY”
NABÓR NA TRENERÓW DO PROJEKTU „MOJA FIRMA – SUKCES MOJEJ GMINY” Z DNIA 11.09.2020 r.
Lista formularzy rekrutacyjnych zakwalifikowanych do II etapu rekrutacji – rozmowa z doradcą zawodowym – w Projekcie „Moja firma – sukces mojej gminy„
ZAKOŃCZENIE REKRUTACJI DO PROJEKTU „MOJA FIRMA – SUKCES MOJEJ GMINY”
Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Łomży oraz Gmina Łomża informują, iż w dniu 08.09.2020 r. o godz. 1530 zakończyło się przyjmowanie dokumentów rekrutacyjnych do Projektu „Moja firma – sukces mojej gminy”.
Formularze rekrutacyjne złożone po wskazanym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.
„Moja firma – sukces mojej gminy”
KOMUNIKAT Z DNIA 04.09.2020 r.
KONIECZNOŚĆ ZAŁĄCZENIA DODATKOWYCH DOKUMENTÓW W PROCESIE REKRUTACJI DO PROJEKTU MOJA FIRMA – SUKCES MOJEJ GMINY
Od dnia 04.09.2020 r. potencjalni Uczestnicy Projektu „Moja firma – sukces mojej gminy”, czyli bezrobotni oraz bierni zawodowo niezarejestrowani w Urzędzie Pracy, zobowiązani są dostarczyć, wraz z dokumentami rekrutacyjnymi, zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) w zakresie braku odprowadzenia składek na dzień przystąpienia do Projektu.Ponadto, w przypadku osób bezrobotnych, zarejestrowanych w ewidencji urzędu pracy, należy przedłożyć stosowne zaświadczenie o statusie osoby bezrobotnej.
Osoby, które już złożyły dokumenty aplikacyjne do ww. Projektu, zobowiązane są niezwłocznie uzupełnić brakującą dokumentację.
Powyższa zmiana podyktowana jest zaleceniami Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.Więcej informacji na stronie serwisu informacyjnego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020
NABÓR NA DORADCĘ ZAWODOWEGO z dnia 04.09.2020 r.
!! UWAGA!!
WYDŁUŻONY TERMIN SKŁADANIA DOKUMENTÓW REKRUTACYJNYCH DO PROJEKTU „MOJA FIRMA – SUKCES MOJEJ GMINY”, nr Projektu: RPPD.09.01.00-20-0418/19
Na podstawie § 3, ust. 4 Regulaminu Rekrutacji Uczestników Projektu „Moja firma – sukces mojej gminy” Agencja Rozwoju Regionalnego S.A w Łomży oraz Gmina Łomża przedłużają rekrutację do dnia 08.09.2020 r. (wtorek) do godz. 15:30.
Dokumenty rekrutacyjne do pobrania znajdują się poniżej:
Łomża, 01.09.2020 r.
Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Łomży oraz Gmina Piątnica zapraszają do udziału w projekcie „Moja firma – sukces mojej gminy”
Projekt realizowany będzie w okresie 01.08.2020 r. – 31.12.2021 r.
Proces rekrutacyjny trwa od 24 sierpnia do 31 sierpnia 2020 roku. Dokumenty rekrutacyjne można dostarczyć osobiście, przesyłką poleconą bądź kurierem.
Biuro projektu mieści się w Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Łomży, ul. M.C. Skłodowskiej 1, 18-400 Łomża. Dokumenty rekrutacyjne i dodatkowe informacje dostępne są:
- w Biurze Projektu, od poniedziałku do piątku w godz.: 7:30 – 15:30.
- w Urzędzie Gminy Łomża, ul. M.C. Skłodowskiej 1A, 18-400 Łomża, od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 – 15:30.
Dokumenty rekrutacyjne do pobrania:
Więcej informacji dotyczących projektu oraz rekrutacji można uzyskać w siedzibie Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Łomży oraz pod numerem telefonu 86 473 53 20 oraz siedzibie Partnera Projektu, tj. Gminy Łomża pod numerem telefonu 86 216 52 63.
Informacja o Projekcie
CEL PROJEKTU
Celem projektu jest przygotowanie 9 Uczestników Projektu do rozpoczęcia i prowadzenia własnej działalności gospodarczej poprzez udział w usłudze szkoleniowej (indywidualnej) na etapie przygotowania do rozpoczęcia działalności oraz przekazanie dotacji inwestycyjnej oraz wsparcia pomostowego (podstawowego oraz przedłużonego) dla 7 osób, zamieszkujące gminę Łomża, gminę Śniadowo oraz gminę Miastkowo.
UCZESTNICY
Uczestnikami projektu mogą być wyłącznie osoby (spełniające łącznie poniższe kryteria):
- Od 30 roku życia;
- Osoby fizyczne zamierzające rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej(z wyłączeniem osób, które posiadały aktywny wpis do CEIDG, były zarejestrowane jako przedsiębiorcy w KRS lub prowadziły działalność gospodarczą na podstawie odrębnych przepisów w okresie 12 miesięcy poprzedzających dzień przystąpienia do projektu)
- Należące co najmniej do jednej z grup:
- osoby powyżej 50 roku życia,
- kobiety,
- osoby z niepełnosprawnościami,
- osoby długotrwale bezrobotne,
- osoby o niskich kwalifikacjach,
- Zamieszkujące w rozumieniu Kodeksu Cywilnego gminę Łomża, gminę Śniadowo oraz gminę Miastkowo.
OFEROWANE FORMY WSPARCIA:
- Usługa szkoleniowa (indywidualna) na etapie przygotowania do rozpoczęcia działalności gospodarczej ,
- Dotacja inwestycyjna w kwocie max. 23 050,00 zł.
- Wsparcie pomostowe finansowe na okres 12 miesięcy:
- 5 miesięcy w kwocie 1870,00 zł/1 m-c oraz 1 miesiąc w kwocie 1850,00 zł na niezbędne wydatki związane z prowadzeniem bieżącej działalności gospodarczej – zgodnie z katalogiem wydatków,
- na kolejne 6 miesięcy w kwocie do 700,00 zł/1 m-c – na pokrycie wyłącznie opłat publicznoprawnych.
ZASADY UCZESTNICTWA
Warunkiem uczestnictwa jest spełnienie wymogów określonych w Regulaminie Rekrutacji Uczestników Projektu.